Reggeli után nyakunkba vettük a várost.

Olyan utakon császkáltunk, mint nálunk a Hős utca. Romos házak, patkány tetem, egérszar.Basszus.....nekem mindenki azt mondta, hogy Dubajban csilli-villi minden, de  ez itt nem igaz.

Ahogy mentünk, a házak egyre szebbek és magasabbak lettek. Aztán egyszer csak ott állt a Frame.

Na most kérlek a Frame az a valami, ami teljesen felesleges, rohadt sokba került, nagyon látványos és azért épült, hogy megmutassák, mi ezt is tudjuk, ezt is megtehetjük.

Mondtam már, hogy rohadt gazdagok?

Nem úgy mészároslőrincesen, hanem piszkosul!

A Frame egy képkeret.

Két 150 méter magas torony, amelyet egy közel 100 méter hosszú híd köt össze, ami üvegből van. A közepéről 360 fokos panoráma nyílik Dubaira.

Megláttam és sírni kezdtem. Ott álltam e mellett a csillogó épület mellett (mert persze aranyozott, hogy kiég a szemed) és zokogtam.

2 éve, ha valaki azt mondja nekem, hogy van még 2 éved, én szó nélkül aláírtam volna! Most meg itt vagyok, egészségesen és látom ezt a csodát.

img_20211203_105451-collage.jpg

Az egész egy hatalmas park közepén áll, ahol a helyiek pihennek, tele van játszótérrel és egy kirakodó vásár is helyet kapott.

Innen metróval  mentünk a Burj Khalifához.

Metro: ne úgy képzeld el, mint a mi metrónkat. Ez sok helyen fent megy egy magasvasúthoz hasonlóan. Meg kell venni a silver kártyát, feltölteni 5-10 AED-vel és mehetsz. Egy utazás átlag 3 AED-be kerül. 

A bejárattól több száz métert is meg kell tenned, hogy fel tudj szállni rá, de légkondis a folyosó és mozgójárda visz, nehogy elfáradj :-)

Először beérsz a Dubaj Mall-ba, ami egy áruház.

Képzeld el az Aréna plázát és a West Endet együtt, majd szorozd meg 5-el. Brutál nagy és minden van!

Innen mehetsz a Burj-ba. Mi előre megvettük a jegyet net-en 3-ra ( www.burjkhalifa.ae)  , így kikerültük a 100 méteres sort.

A jegyünk a 124-125. emeletig szólt, ami kb. a 2/3 magasság. Lélegzet elállító a kilátás!

Körbe tudsz sétálni, le tudsz ülni és bármeddig fent maradhatsz. Persze van büfé (teljesen normális árral, már ami itt normálisnak számít) és szuvenír bolt is, ahol kismijalófaszokat lehet venni rohadt drágán.

img_20211203_151312-collage.jpg

Mikor végeztünk, vissza mentünk a Mallba és beültünk egy kv-ra és fahéjas tekercsre egy kajáldába.

1/2 6 felé kiértünk, már hatalmas volt a tömeg. A Burj környékén  sétányok vannak és víz veszi körül, ahol hajókázni lehet. A szökőkútat a Belaggio szökőkútja ihlette. Fél óránként fényjáték van, ami tényleg mesés.

Megnéztük, és haza indultunk.

Első nap közel 18 km-ert gyalogoltunk, de minden méter megérte!

Szerző: Mókusélet  2022.01.03. 16:32 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr6316788938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása