Azt hiszem ez a nyár így telik el. Péntekkel megtoldott hétvégékre jutok el pihenni.
Most sem volt másként, és ismét a Balcsi.
Múlt hosszú hétvégén Akarattyán voltam.
Most Kisapátiba mentünk.
A Káli medence egy kis gyöngyszem. Apró, eldugott kis falvak,meseszerű házikók.
Az szállás jó, gyönyörű medence a kertben és pálmafák!!!! kaktuszok körben mindenhol.
Olyan a klíma, hogy megmarad….nem is értem. Halló…ez itt Közép Európa, itt ilyenek nem élnek,de rám cáfoltak.
A reggeli bent volt az árban. 9-1/2 11-ig sikerült ennünk mindkétszer, majd  rá kellett pihenni, mert a tüdőnket nyomta a gyomrunk.
Isteni házi sonka, kőrözött, a kertből frissen szedett zöldségek, tojás…..igazi parasztos reggelik.
Esténként bementünk Tapolcára sétálni, pénteken tapolcai napok voltak nagy dzsemborival.
Még sosem voltam errefelé…vagy nem emlékszem.
Teli hold volt. A sötétben sétáltunk a tó körül, sok helyen gyertyák égtek. A tó partján két étterem, teljesen olyan volt, mint egy kis tenger parti városka.
Messziről…..mert a fene fog 30 fokban hegyet mászni….megnéztük a bazalt orgonákat.
Vasárnap reggeli után elmentünk Káptalantótiba. Működik ott egy öko piac. A helyiek összefogtak- hamar híre ment- és a kézműves portékáikat árulják.
Vehetsz ott levendulától kezdve házi rétesen át a kecskesajtig mindent. Árulnak házi szörpöt, legalább 20 féle kenyeret, lekvárt….és mindből adnak kóstolót.
Öreg nénik kint vannak a horgolt terítőikkel,a hajnalban megsütött sütikkel  egyszerűen megunhatatlan a légköre. Sétáltunk az árusok közt , sokan voltak és mégis olyan béke szag volt a levegőben. Összefutottunk Keresztyvel… megörültünk egymásnak beszéltünk pár mondatot.
Innen átmentünk Gyulakeszire a Csigo Malomba. Mindenféle régiséget, az utazó ládától az itató vályún át, a pipereasztalig és a ruhákig lehet is vásárolni. Persze nem bírtam kijönni üres kézzel innen sem.
Hazafelé még megálltunk Ábrahámhegyen, hogy meghallgassuk, hogy lélegzik a föld.
Egy elvarázsolt helyre kaptunk bepillantást. Ici-pici házikó, benne kandalló, régi korok bútorai. Hatalmas kert nyárfákkal és a kert végében a Balaton. Egy hosszú stégen be lehet menni a nádas végéig, közben brekegnek a békák, a tavirózsák szépen nyílnak-nem is láttam még a nagy Balatonban ilyet-kis svertes vitorlás ringott a lépcsőhöz kötve.
A nyugalom szigete!
Ránk is fért, mert röpke 4 óra alatt értünk haza Pestre, így a fellépő próbámat sikeresen lekéstem.
Szerző: Mókusélet  2011.08.15. 14:33 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerikak 2011.08.16. 11:06:08

csoda hogy az ÁNTSZ még nem szállt rájuk, engedély és hűtő nélkül árulni sajtot, egyéb élelmiszert.. félre ne érts, örülök hogy van ilyen és remélem egyszer el is jutok oda, csak kellemes csalódás hogy a magyar hatóságok még nem tettek be nekik

Mókusélet 2011.08.16. 16:58:25

Némelyiknél MINTHA láttam volna hűtőt :-) pl. a házi bodzaszörpöt jegesen kaptuk az tuti.Szerintem a helyi ÁNTSZ-es is ott vásárol :-)