Az úgy volt, hogy a reggelihez teát főztünk.Isteni lett, de elfogyott a citrom.

Zember leslattyogott a közeli kis zöldségesbe. Ha azt mondom, hogy kicsi, akkor úgy is gondolom!

Lakótelep közepén egy kb. 4 m2-es helység, a szokásos krumpli,répa hagyma felhozatallal.

Sehol egy kis licsi, sem édeskömény, erre a környékre ilyen úri huncutságot nem hoznak!

Szóval hazajött és kitette az asztalra a citromot.

Néztem rá: Te Életem, ez szerinted citrom?

Háááát, ott volt, ahol a citrom SZOKOTT lenni.

Felvettem, szagolgattam.

Szerintem narancs.

A színe narancs színű, de mégsem annyira sötét, így felvágtam. Belül sem nem citrom, sem nem narancs fogadott.

Megkóstoltam: nem annyira fanyar és savanyú, de megenni nem lehet magában.

Aztán rájöttem, hogy olvastam erről: Meyer citrom! ...és valami krémet csinálnak belőle, amit az összes valamire való gasztro blog emleget és istenít.

(A bal oldali a narancs)

HPIM1903.JPG

Úgyhogy a főzés kellős közepén laptop elő és keresni kezdtem.

Megtaláltam,megcsináltam, über király!

Lemon curd a tisztességes neve. Mi a mákos beiglit kentük meg vele, és a tv előtt fekve bűnöztünk.

Megérte!!! :-)

És a recept:

1 citrom héja lereszelve, 2 leve kinyomva kikeverni némi cukorral (nem mértem) és 2 tojással.

Gőz fölé tettem és kevergettem, míg besűrűsödött. Akkor belekevertem 1 evőkanál vajat és kész.

Szerző: Mókusélet  2014.01.25. 17:04 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr885781138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása