Jön a választás. Itt dübörög, már csak 2 hét.

Kiskorú először jön leadni a voksát. Ma is megkérdezte: Anya, kire szavazzunk?

Nem tudtam/tudok Neki semmi okosat mondani.

Nekem sincs fogalmam sem, hogy kire/kikre szavazzak........Neki meg honnan lenne?

2 hete egy kollégám az ebédlőben-mikor tele volt az asztal- azt mondta: mivel addigra már kint leszek, kértem a konzulátust, hogy ott adhassam le a szavazatomat. Azt ugyan még nem tudom, hogy kire, mert minden párt programjában (?) van olyan ami tetszik és van olyan ami nem.

Például azzal egyet értek, hogy a külföldön élő magyarok magyar állampolgárságot kaptak.

Erre én megkérdeztem, hogy mondja el indulatok nélkül, csak a beszélgetés kedvéért, hogy miért.

Az asztal körül néma csend lett, akkor még nem tudtam mire vélni a dolgot.

Erre Ő, hogy Trianon, meg a magyarság tudat meg a hagyományok.

Igaz, ebben egyet értek. A történelem nagyon csúnya dolgokat tett, de az, hogy valaki magyarnak érzi magát az a nemzeti öntudata! Nem kell ezért szerintem állampolgárságot kapnia.

Én azt gondolom, hogy az, aki nem itt él-és engem nem érdekel, hogy Tájföldön,az USA-ban vagy akár Ukrajnában vagy Romániában él- nem ide fizeti a az adóját a járulékait, az ne dönthessen arról, hogy itt kik vannak hatalmon.

Ha rosszul dönt, nem fogja érezni a saját bőrén, hiszen őt nem sújtják majd a következmények.

Ha jót választ és dübörögni fog a gazdaság-adja ég!-akkor sem lesz neki jobb. Azt gondolom, hogy kibicnek semmi sem drága.

Erre egy kolléganőm, mint egy fúria elkezdett kiabálni: hogy vegyem tudomásul, hogy az Ő szülei bizony szavazni fognak! Márpedig a Fideszre, mert ők végre adtak nekik állampolgárságot! Bezzeg a Feri, az megszavaztatta a néppel és az nekik milyen rosszul esett, hogy nem-et mondtak!

És, hogy nekik nem mindegy, hogy ha a szülei jönnek, akkor egy évben négyszer 90%-os kedvezménnyel utazhatnak, mert Magyar állampolgárok! Csak úgy fröcsögött!

Megkérdeztem, hogy hol élnek a szüleid?-de válaszolnia sem kellett, tudtam a stílusból.

Néztem rá kedvesen, a hangom sem emeltem meg:

Jól értem, hogy a Magyar Államvasutak ill. a BKV és Volánbusz járatain, amit a Magyar Állam finanszíroz az én befizetett adómból, a Te szüleidnek 90% kedvezményt ad?

Az én anyukám, aki pedig itt született, és dolgozik és adózik, nyugdíjasként még mindig 50%-os áron utazik, holott Ő is Magyar Állampolgár?

Erre hisztizni kezdett, hogy ilyenek vagyunk MI, csak a pénzt látjuk! És hogy IGENIS szavazni fognak!Hogy maradjon ez az állapot.

Ledöbbentem!

Hallottam már, hogy ha magyar suliba járatják  a gyerekeiket, akkor a Magyar Államtól minden hónapban juttatást kapnak.

Lehet, hogy velem van a baj!!

Aki ismer, tudja, hogy maximálisan elfogadó vagyok!

Mindenki egyforma és egyenlő, mindegy, hogy milyen a bőrszíne a vallása a nemi identitása!

De ezt furcsállom!

Mikor én egyedül maradtam a gyerekkel, a Magyar Állam a családi pótlékot megemelte 1250 Ft-al.

A suliban ugyan úgy fizettem a könyveit az ebédjét a plusz szakköröket.

Mikor egyedül álló anyaként munkanélküli lettem, az Állam ugyan úgy mint másnak, 3 hónapig fizette a segélyt és utána senki nem kérdezte meg, hogy Te figyelj: miből adsz a gyereknek enni? Pedig még utána 4 hónapig semmi bevételem nem volt!

Nem hogy támogatta volna a gyerek iskoláztatását vagy a bérletét. 

Szóval nem értem ezt, és még mindig nem tudom kire húzzam az X-et.

 

Szerző: Mókusélet  2014.03.23. 19:11 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr85875593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása