Imádom a mákot!

Rosszul vagyok a máktól!

Úgy tűnik, elköszönünk egymástól. Megy a kagyló, a marcipán és a mandula után az imádom, de szarul vagyok tőle tasakba.

Hétvégén maradt egy fél szikkadt kalácsom. Nézegettem, hogy mihez kezdjek vele. Aztán eszembe jutott, hogy karácsonyról még van vagy 30 dkg mák a mélyhűtőben, így neki estem.

Fél liter tejet felforraltam 1 zacskó vaníliával és egy nagy adag meyer citrom héjával. Ezzel így el is fogyott a tavalyi készlet. Nem baj, mert lassan jön a szezonja!

A kalácsot felszeleteltem és a tejbe mártottam, majd egy tepsibe jó szorosan leraktam. Megkentem sárgabarack lekvárral. A maradék tejbe bele öntöttem a mákot és 15 dkg porcukrot, majd 3 tojás sárgáját.

Sütőbe tettem és 20 percet sütöttem.

A maradék fehérjét egy kis cukorral nagyon kemény habbá vertem és a tetejére simítottam. Ezzel még 15 percet sütöttem 175 fokon.

Kb 2000 kalória, de leszarom.

img_20200119_122610-collage.jpg

Szerző: Mókusélet  2020.01.21. 12:35 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr1115417938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása