Nálunk gyerekkoromban sosem volt csicseriborsó. Először talán egy pecástól hallottam róla, hogy kukorica helyett ezt használja, mert jobban jönnek rá a pontyok.

Azóta sok év eltelt és szeretem humusznak, csináltam már paradicsomszószosan aszalt sárgabarackkal  és zöld salátára is tettem mindenféle öntettel.

Tegnap este pörgettem az Instát és egyszercsak szembejött Veganeeta egy receptje. Hallottam már róla, de az éttermében még nem voltam. Egy időben mindenki őt promózta, nem tudom, hogy azért, mert szüksége volt rá vagy csak tényleg ennyire jó.....vagy barátság/üzlet miatt.

Egy sült csicseriborsó krémet készített. Nem voltam éhes, de elindult a nyálelválasztásom. Végigpörgettem az agyamban, hogy mi van itthon....egyedül a fenyőmag hiányzott, de dió van, majd azzal helyettesítem.

Netto 2 perces meló van vele, a többit a sütő elvégezte. Valami brutálisan finom lett!

  • 1 konzerv csicseriborsó (leönteni róla a levét)
  • só, bors 1 tk őrölt római kömény, 1 csili (mondjuk lehet, hogy egy fél elég lett volna :-) )
  • fél citrom leve
  • 1 ek. tahini
  • 2 ek oliva olaj
  • kb 1/2 dl tejszín (az elvetemült vegánoknak növényi)

ezt az egészet jól össze kell pépesíteni. Már így is csodafinom, de hőálló tálba tettem. Míg a gép dolgozott vajon megpirítottam az apróra feldarabolt diót (flancosoknak fenyőmag dukál) és ezt a tetejére.

Kb. 15 perc a 200 fokos sütőben. Istenkirály, de tényleg. Én sörretekkel és pritóssal ettem, amit a serpenyőben a visszamaradt vajon pirítottam meg.

Szerencsére maradt estére!

img_20221110_080518.jpg

Szerző: Mókusélet  2022.11.10. 09:15 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr1917974900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása