Bakancslistás volt évek óta, és már tudom is, hogy miért.

A  belvárosi szűk utcák hangulata utánozhatatlan és bármerre nézel, ott egy templom......és én MAJDNEM mindegyikbe be is mentem.

Nem lehet ennyi szépséget befogadni 5 nap alatt, az tuti!

Majdnem mindenhova gyalog mentünk, Timi ezerszer mondta el, hogy a metrón nagyon figyeljünk, mert nagyon sok a zsebes. Kezed a táskádon és nem engeded el bármi történi. 2. nap Timit rabolták ki netto 1 perc alatt úgy, hogy láttuk kik csinálták de egy pillanat alatt tűntek el a tömegben. Rendőr persze sehol. carabinierik vannak, de ők nem ezzel foglalkoznak, menjünk erre, majd arra, végül megtaláltuk az irodát. Már több síró ember várta őket.....hiába.

Minden hónap első vasárnapján ingyenes a belépés a Colosseumba meg a Forum Romanumba...........mi persze akkor megyünk, mert csóró középeurópai túristák vagyunk. 

2 km.....az Beike kedvéért 2000 méter!!!! hosszú sor állt. Én kivertem a hisztit, hogy tuti nem megyek be. Voltam én el Jamben, láttam már colosseumot belülről, ez ugyan olyan, csak földrajzilag van máshol, de nem hatódtak meg a hisztimtől.

Szép és nagy.Rom és kő.....

A Trevi-kút csodás, megnéztük este is és nappal is, mindegy mikor mész oda, hatalmas a tömeg úgy, mint a Spanyol lépcsőnél is.

Láttam a Vatikánt, a Sixtusi kápolnát.....és azért a Szt. Péter Bazilika előtt folytogatta valami a torkomat!

Érdekes, hogy néhány templomban eszembe jutott Zsuzsi, pedig nem volt hívő. A temetésén sem volt pap.........és mégis.

Aztán a Santa Maria Maggiore Bazilikában meggyújtottam Neki egy gyertyát...........remélem ott volt.

img_20230303_120014-collage.jpg

Isteniek a fagyik, Róma mindhárom nagyon híres fagyizójába ellátogattunk, hogy mi is teszteljük.

Voltunk kis vendéglőben, ahol a Mamma készítette a cannelónit, friss articsókát hoztak grillen és isteni vörösbort hozzá. Ettünk grillezett szendvicseket és ültünk a Piazzán egy aperol és olajbogyó mellett bámulva az embereket.

Napi 15-18 km-ert gyalogoltunk, de mégis pihenés volt.

Jó volt!

roma.jpg

 

 

Szerző: Mókusélet  2023.03.14. 12:08 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr9318071604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása