Évek óta Madagaszkárról szerezzük be a vaníliát a csajokkal.

Egyszer valaki rohadtul unatkozott meló közben és keresgélt a neten, így akadt egy termelőre, akitől rendelni lehet.

Itthon 400 Ft körül van egy rúd, ha onnan rendeljük, olyan 50 Ft-ra jön ki darabja szállítással együtt............nagyon nem mindegy!

Jó, értem én, hogy egyetlen orhidea virág termése vagy mije és, hogy kolibri kell a beporzásához vagy kézzel kell elvégezni, attól ilyen rohadt drága.

Így néz ki:


3_original.jpg

Húsvét és Karácsony előtt összeállunk: a barátom barátjának és fodrászának meg az ángyomnak is......összejön olyan 1000-1500 db.Abból már elég sok madártejet lehet csinálni! :-)

Szóval most ismét rendeltünk, de sajnos a mennyiség 10 %-a nem felelt meg az előírásoknak!

Itt álltam 20 db méreten aluli vaníliával....de mégiscsak VANÍLIA!

Leslattyogtam a közeli patikába, rámosolyogtam a nénire és kértem 1 dl. tiszta alkoholt.

Nem lehet!...mondta, fél deci a maximum.

Tudtam sajnos, de bedobtam a legkedvesebb mosolyom és a fülébe súgtam, hogy vanília esszenciát készítenék.

Szerencsére rokonlélek volt és 2 perc múlva megjelent a decis üvegcsémmel, hogy tegyem el gyorsan és legközelebb ha rendelek, ő is kér.

Úgyhogy elvégeztem a munka oroszlán részét, belepotyogtattam a rudakat az alkoholba és most békésen várok kb. 1 hónapot, hogy elkészüljön az esszenciám.

1_original.jpg

Szerző: Mókusélet  2013.12.14. 21:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mokuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr235692939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása